Header afbeelding
Kruchterstraat 31a 6051 CA Maasbracht Tel:0475-462974

Terug naar overzicht

Triage in de huisartsenpraktijk, wat is dit?

Wanneer u de praktijk belt, krijgt u een doktersassistente aan de telefoon. Van de assistente wordt verwacht dat zij informatie vraagt aan u om daarmee een eerste inschatting te maken van de situatie.

Ze vraagt naar de reden dat u belt en stelt u een aantal vragen om de hulpvraag precies duidelijk te krijgen.

Triage gaat over het bepalen van de urgentie bij een hulpvraag. Er wordt gekeken naar wat de ernst is, wat prioriteit heeft en hoeveel tijd de zorg rondom deze vraag kost.

De doktersassistente is hiervoor speciaal opgeleid en wordt blijvend gecoacht.

Uiteraard doet de doktersassistente alles in samenspraak en overleg met de huisarts.

Triage heeft als doel dat wachttijden zo kort mogelijk blijven en dat u de juiste zorg op het juiste moment krijgt bij de juiste hulpverlener. Wij hopen dat u begrip heeft voor onze werkwijze!

Te lange wachttijden aan de telefoon:

Voordat u de assistente belt met een vraag kunt u betrouwbare informatie over ziekte en gezondheid vinden op deze site.

www.thuisarts.nl

Kijk ook eens op de app ‘moet ik naar de dokter’. Deze medische app geeft na het beantwoorden van korte vragen, aan of u contact moet opnemen met de praktijk.

www.moetiknaardedokter.nl

Publicatiedatum: 26-09-2023